ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 札幌学院大学人文学会紀要 [60(1997)-]
  2. 第95号

Advantages of using interactive English teaching methods in Japanese mainstream English classrooms

http://hdl.handle.net/10742/1856
http://hdl.handle.net/10742/1856
51289080-c829-442d-8577-4a99569f1f0a
名前 / ファイル ライセンス アクション
JB-95-097.pdf JB-95-097.pdf (812.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-06-10
タイトル
タイトル Advantages of using interactive English teaching methods in Japanese mainstream English classrooms
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 English
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japan
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 interactive
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning, teaching, Japan
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 advantages
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Cotter, Matthew J.

× Cotter, Matthew J.

WEKO 836

en Cotter, Matthew J.

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In Japan, the government and society as a whole is becoming more aware of the necessity to communicate with international markets using English (Neely, 2012). As a result, teaching methods within mainstream education are being reviewed and a push for more interactive based teaching methods has increased. The realization that the average English communicative ability in Japan has been comparatively weak (TOEIC Official Data Analysis, 2006) despite learners receiving a minimum of six years of compulsory English classes, has put current teaching pedagogies under fire as they must be considered as a major factor.
 Teaching methods that are interactive, oral and action based put the learner into a pseudo-real communicative situation, help not only the acquisition of English communicative abilities but also increase intrinsic motivation for learning. This paper discusses the primary teaching method prevalent in Japan and contrasts this with recently introduced, interactive methods. It supports the position that these interactive methods are of more benefit to the English learner and the position is backed up with three examples of classroom lesson plans where the advantages of using one or more of these interactive methods can be clearly understood.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 研究ノート
言語 ja
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Research Note
言語 en
書誌情報 ja : 札幌学院大学人文学会紀要
en : Journal of the Society of Humanities

号 95, p. 97-110, 発行日 2014-03-05
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0916-3166
出版者
出版者 札幌学院大学総合研究所
言語 ja
出版者
出版者 Research Institute of Sapporo Gakuin University
言語 en
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Bulletin
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-26 12:08:16.027602
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3